Prawdziwy lider w firmie z sensem. Twoja przemiana w przywództwie z pomocą eks-CEO Nike Poland | Wydawnictwo Poligraf

Prawdziwy lider w firmie z sensem. Twoja przemiana w przywództwie z pomocą eks-CEO Nike Poland

„Prawdziwy lider w firmie z sensem. Twoja przemiana w przywództwie z pomocą eks-CEO Nike Poland”

Motorem radykalnych zmian w menedżerach jest ból, którego nie można już ignorować. To niezrealizowany potencjał, przytłoczenie bieżącymi sprawami, brak inspirujących wzorców i poczucia głębszego sensu, wypalenie zawodowe, podupadające zdrowie i problemy rodzinne.
W firmach ból narasta, gdy pogarszają się jej wyniki, rośnie konkurencja, pojawiają się niespodziewane bariery zewnętrzne, nierealizowane są cele albo są osiągane zbyt dużym kosztem.
Lekki ból jest często ignorowany, a gdy potem nagle narasta, trzeba go intensywnie leczyć, jeśli nie jest za późno. Można też prewencyjnie mocniej chwycić ster kontroli nad sobą i biznesem, aby nie być zaskoczonym sytuacją kryzysową.
Witold Kowalski – założyciel i przez 20 lat CEO Nike oraz Telepizza w Polsce, konsultant z 11-letnią praktyką i mentor 90 firm dzieli się swoim doświadczeniem z zarządzania firmami, w tym kapitałem ludzkim, finansami i informacją. Pokazuje holistyczne podejście do przedsiębiorstwa, w którym ważna jest zarówno bieżąca efektywność operacyjna, jak i zwinna strategia oparta na innowacjach. Zachęca czytelnika do głębokiej, wielopłaszczyznowej autorefleksji, warunku radykalnej zmiany na lepsze w przywództwie. Pomaga w dokonywaniu przemyślanych wyborów oraz określeniu głębszego sensu w życiu i pracy. Dzieli się sprawdzonymi przez siebie narzędziami i wskazówkami w zarządzaniu firmą i odwołuje się do przykładów biznesmenów i firm z pierwszych stron światowych gazet, analizując je krytycznie. Jego celem jest pokazanie drogi do najwyższego poziomu przywództwa, czyli kreowania nowych liderów, podniesienie pewności siebie przyszłych przywódców, która opiera się na wysokiej samoświadomości bazującej na ciągłym poszukiwaniu informacji zwrotnej z otoczenia.
„Prawdziwy lider w firmie z sensem” to napisane z humorem źródło inspiracji dla przyszłych liderów oraz doświadczonych menedżerów, którzy chcą się rozwijać, szukają inspiracji do skuteczniejszego zarządzania albo nie widzą już światełka w tunelu i głębszego sensu pracy. To książka, którą warto uważnie przeczytać, wyciągnąć właściwe wnioski na przyszłość, a potem mieć w zasięgu ręki, aby przypominać sobie, gdzie jest północ na kompasie świadomego lidera.

Efektywne zarządzanie i budujące morale zespołów przywództwo, jak nigdy dotąd wymagają integracji biznesowej, przytomności i osobistej autentyczności lidera. Ale żeby „być sobą” w tej roli, trzeba „być kimś”. Wewnętrznie spójnym, uczciwym i samoświadomym. Autor wciągająco opisuje, jak do tego dochodził, łącząc wrażliwość i skuteczność, wiarę i realizm, elastyczność i stałość. Rzetelna refleksja nad zarządzaniem i odważna autorefleksja nad własnym doświadczeniem Autora pomogą Czytelnikowi, niezależnie, czy właśnie zaczyna, czy może utknął gdzieś w drodze, zrewidować kierunek i styl działania, odnowić energię i mocniej wesprzeć ludzi w ich rozwoju. Tę książkę warto będzie najpierw przeczytać, a potem mieć ją w zasięgu ręki, by wracać po inspiracje, źródło autorefleksji i konkretne rozwiązania. Życzę Państwu owocnej lektury.
Jacek Santorski, Akademia Psychologii Przywództwa

Jak w naszych czasach należy patrzeć na przywództwo i co to dla liderów oznacza? Jak w firmie zorganizować środowisko, w którym odpowiednie postawy są wyzwalane z właściwych powodów? W książce „Prawdziwy lider w firmie z sensem” jej autor a zarazem mój były szef, z którym przez kilka lat pracowałam w Nike, pokazuje na realnych przykładach, jak wielką odpowiedzialność mają liderzy, jakie oczekiwania są przed nimi stawiane i jak mogą je spełniać. Została ona napisana w prosty, atrakcyjny i charakterystyczny dla autora dowcipny sposób. Pobudza do refleksji, pokazując równocześnie drogę prowadzącą do stworzenia efektywnego, nowoczesnego i odpowiedzialnego przywództwa. Drogę, którą autor sam z sukcesem przeszedł, pozostając do dziś w pamięci wielu współpracowników, w tym również mojej, symbolem Prawdziwego Lidera.
Ewa Delaunay, COO Lilou, eksdyrektor operacyjna Smyk Group

Autor (Witek) był naszym pierwszym doradcą, który wsparł nas między innymi w uporządkowaniu procesów i ocenie celów kwartalnych, z której do dziś korzystamy. Witek potrafił dostosować wiele narzędzi, jakimi dysponują globalne korporacje, do naszych unikalnych potrzeb. Od początku naszej współpracy w 2017 roku zwiększyliśmy sprzedaż EWL o kilkaset procent. Cieszę się, że w tej książce Witek zdecydował się podzielić swoją wiedzą ekspercką i wyjątkowo bogatym doświadczeniem. To bardzo ciekawa pozycja dla każdego, kto sam rozwija firmę lub chce przenieść swoje przywództwo na znacznie wyższy poziom.
Andrzej Korkus, CEO i założyciel EWL

Każdy przedsiębiorca wspina się na górę coraz większej odpowiedzialności. To jak jazda samochodem na szczyt stromego wzniesienia (czasem wulkanu). Droga na wprost jest zbyt stroma i udaje się ją pokonać tylko naprawdę niewielu. Dla większości jest szlak pełen zakrętów, od „agrafki” do „agrafki”, z częstą zmianą biegów. Droga uczenia się. Uczenia i oduczania. I znów uczenia. Na tej drodze bardzo szybko poznajemy, że uzyskiwanie coraz lepszej efektywności jest uzależnione od współpracy zespołu, wielu zespołów, a wreszcie sieci zespołów i wspólnot. To relacje i interakcje pomiędzy spotykanymi na drodze przedsiębiorcami kreują sukces. Stąd powinnością wspinającego się przedsiębiorcy jest dbałość o wsłuchiwanie się w te relacje. Oraz zdolność do oddziaływania. A tego trzeba się uczyć i oduczać. I uczyć nowych metod i sposobów. To książka od przedsiębiorcy dla przedsiębiorców. To prezent. Nie podręcznik. Nie daje gotowych rozwiązań, bo ich nie ma. Uczy analizy i podpowiada opcje do wyboru. A prawdziwy przedsiębiorca to człowiek, któremu się chce. Który chce tworzyć wartość dodaną. Nie dla władzy, pieniędzy. Dla innych. Szczególnie dla tych najbliżej, członków własnego zespołu, zespołów, sieci zespołów, organizacji. Z Witkiem łączą mnie i wspólne studia, i wejście w świat przedsiębiorców w cudownym momencie. Zaraz po otwarciu się oceanów możliwości po 1989 roku. Jego pasja i chęć czynienia, humor i niewiarygodna energia sprawiają, że warto go słuchać.
Brunon Bartkiewicz, CEO ING Bank Śląski

Autor: Kowalski Witold(o autorze)

Książka drukowana

Stron: 426
Format: 165x235
ISBN: 978-83-8159-610-7
Oprawa: Miękka
Cena: 55,00