Jak skutecznie promować wydaną książkę – 5 sprawdzonych metod | Wydawnictwo Poligraf

Jak skutecznie promować wydaną książkę – 5 sprawdzonych metod

18 sierpnia 2022


Co dowiesz się z tego artykułu?

  • Jak skutecznie promować wydaną książkę – 5 sprawdzonych metod
  • Jak ustalić cenę książki?

Dobrze zaplanowana kampania promocyjna jest równie ważna – jeśli nie ważniejsza – jak samo napisanie książki. To od niej zależy, ilu czytelników dowie się o naszej książce i ile wydrukowanych egzemplarzy sprzedamy. Warto więc poświęcić swój czas oraz fundusze na stworzenie takiej kampanii reklamowej, która zagwarantuje, choć częściowy zwrot całej inwestycji. Jednak w jaki sposób to zrobić? Nie jest to łatwe, ale przecież wszystko jest możliwe!

Czytając ten artykuł, poznasz pięć sprawdzonych metod promowania książek. Elementy, na które warto zwrócić szczególną uwagę podczas wydawania książki, a także porady dotyczące wyceniania własnej książki.

Jak skutecznie promować wydaną książkę – 5 sprawdzonych metod

Sposobów promowania książek jest mnóstwo. Zanim jednak zaczniesz reklamować swoją książkę, musisz zacząć na nią patrzeć jak na produkt. Nie możesz jej traktować jak własnego dziedzictwa, które boisz się wystawić na światło dzienne. Jeśli chcesz zarobić, musisz zacząć patrzeć na nią jak na biznes.

Zatem jak skutecznie promować wydaną książkę?

Poniżej znajdziesz kilka metod, dzięki którym o Twoim dziele dowie się zdecydowanie więcej osób.

  • Wykorzystanie sieci dystrybucji wydawnictwa. Niemal każde dobre wydawnictwo dysponuje swoją siecią dystrybucji, z której korzysta, by sprzedać opublikowaną książkę. Niektóre z nich skupiają się wyłącznie na księgarniach i sklepach stacjonarnych. Inne korzystają również z rozwiązań online.
  • Wykorzystanie reklam na Facebooku. Facebook i inne social media to świetne miejsce pozwalające dotrzeć do dopasowanej grupy czytelników. Dzięki reklamom możesz w krótkim czasie zdobyć wielu nowych klientów.
  • Współpraca z ludźmi z branży. Coraz więcej osób prowadzi blogi lub strony internetowe, które są doskonałym miejscem do promocji książek. Możesz proponować ludziom z branży współpracę w zamian za recenzję swojej książki.
  • Dodawanie książki do różnych serwisów. Istnieje mnóstwo polskich serwisów społecznościowych przeznaczonych głównie dla czytelników. Dzięki nim zdobędziesz zarówno wartościowe recenzje, jak i szansę na darmową reklamę.
  • Publikowanie fragmentów książki. Stwórz interesujące streszczenie lub wybierz ciekawe fragmenty książki, które zachęcą potencjalnego klienta do zakupu. Takie teksty możesz umieszczać na portalach do przechowywania dokumentów tekstowych oraz grupach i forach dla czytelników.

Jeśli zależy Ci nie tylko na samej sprzedaży, lecz także na pozytywnych opiniach oraz budowaniu relacji z czytelnikami, nie zapomnij również o:

  • niewielkich bonusach dodawanych do książki,
  • ciągłym kontakcie z klientami,
  • odpowiadaniu na wszelkie pytania,
  • byciu aktywnym w mediach społecznościowych.

Jak ustalić cenę książki?

W jaki sposób ustalić cenę książki, abyś jako wydawca był zadowolony, a klient mógł bez problemu kupić Twoje dzieło? Średnie ceny książek wahają się od 20 do 60 zł. Jako początkujący pisarz nie powinieneś raczej celować w górną granicę, chyba że przygotowałeś tekst, w którym przekazujesz bardzo specjalistyczną wiedzę.

Wyceniając książkę, zwróć uwagę m.in. na:

  • koszt druku jednego egzemplarza,
  • czas, jaki poświęciłeś na przygotowanie książki,
  • koszty reklamy i promocji,
  • prowizję księgarni,
  • inne koszty związane z produkcją.

W artykule Czy wydanie książki gwarantuje zysk? pochyliliśmy się szerzej na temat wyceny własnej książki.

Jeśli zdecydujesz się wydać książkę w profesjonalnym wydawnictwie o ustalonej renomie, na pewno uzyskasz porady i dodatkowe informacje, które ułatwią Ci wycenę własnej książki.

Dowiedz się więcej na temat naszego wydawnictwa odwiedzając nas na naszych mediach społecznościowych:

Jeżeli jesteś zainteresowany wydaniem własnej książki lub po prostu interesujesz się tematem self-publishingu zapisz się na nasz newsletter! Otrzymasz raport specjalny, oraz mnóstwo materiałów dotyczących tematyki - Jak wydać książkę i nie tylko. A także informacje na temat promocji dystrybucji i wiele więcej.