Jakie czynniki wpływają na sprzedaż książek – który element jest najważniejszy? | Wydawnictwo Poligraf

Jakie czynniki wpływają na sprzedaż książek – który element jest najważniejszy?

9 czerwca 2022


Sprzedaż książek to proces składający się z wielu elementów. Pisanie tekstu, redagowanie, projektowanie okładki, drukowanie i dystrybucja. Każdy z nich ma duży wpływ na sprzedaż książki, jednak jeden z tych elementów jest najważniejszy. O czym mowa? Oczywiście o marketingu i dystrybucji. Bez nich nawet najlepsza książka nie stanie się bestsellerem ani nie sprzeda się, chociażby w założonym nakładzie. Czytelnicy muszą wiedzieć, że dana książka istnieje, ponieważ wielu z nich dokonuje zakupu na podstawie emocji.

Jeśli zastanawiasz się, w jaki sposób zwiększyć sprzedaż własnej książki, zapoznaj się z dalszą częścią artykułu. Przedstawiliśmy w niej:

  • Najważniejszy element odpowiadający na sprzedaż książek
    • Strategia dystrybucji
    • Zadbaj o dobrą reklamę, czyli marketing.
  • Na co jeszcze warto zwrócić uwagę , aby zwiększyć sprzedaż książek?

Najważniejszy element odpowiadający na sprzedaż książek.

Wiesz już, że to marketing i dystrybucja w największej mierze odpowiadają za liczbę sprzedanych egzemplarzy. Jednak od czego tak naprawdę powinieneś zacząć, by nie pominąć żadnego ważnego elementu?

Strategia dystrybucji

Poniżej znajdziesz wskazówki, dzięki którym Twoja strategia dystrybucji będzie o wiele bardziej skuteczna.

  • Poznaj potrzeby i oczekiwania czytelników.
  • Przeprowadź precyzyjne prognozy popytu oraz wielkości nakładu sprzedawanych książek.
  • Opracuj proces wprowadzenia książki na rynek w taki sposób, aby zaskoczyć czytelników.
  • Przewiduj potencjalne przeszkody i problemy.

Jeśli uda Ci się opracować strategię, która spełni te cztery założenia, możesz być pewny, że Twoja książka dobrze się sprzeda. Niejednokrotnie jednak nawet to nie wystarczy. Co w takiej sytuacji warto zrobić?

Zadbaj o dobrą reklamę, czyli marketing.

Najlepiej skupić się na Internecie, ponieważ codziennie korzystają z niego miliony Polaków, dzięki czemu bez problemu dotrzesz do dużej części potencjalnych klientów. Gdzie warto się reklamować w Internecie?

  • Google AdWords. Z wyszukiwarki Google korzysta niemal każdy. Wydając książkę, możesz stworzyć kampanię reklamową Google, która zostanie dopasowana do odpowiednich fraz kluczowych.
  • SEO. Oprócz płatnych reklam możesz stworzyć stronę internetową, odpowiednio wypromowaną. To działanie pozwoli pojawiać się przy danych frazach kluczowych całkowicie za darmo.
  • Facebook i Instagram Ads. Reklamy na Facebooku dają możliwość dostosowania do grupy odbiorców. Publikując książkę, możesz niewielkim kosztem stworzyć reklamę dopasowaną do Twoich czytelników.
  • Tematyczny blog internetowy. Jeśli Twoja książka skupia się na wybranej tematyce, możesz stworzyć bloga, na którym będziesz publikować swoje przemyślenia oraz pomocne wpisy. Dzięki nim więcej osób dowie się o Twojej książce.

Skutecznych metod promocji jest tak naprawdę o wiele więcej. To od Ciebie i tematyki Twojej książki zależy, która sprawdzi się najlepiej.

Na co jeszcze warto zwrócić uwagę , aby zwiększyć sprzedaż książek?

Aby ktoś kupił Twoją książkę, musi się dowiedzieć o jej istnieniu. Od tego są dystrybucja i marketing. Niestety, nie każda książka odniesie sukces mimo genialnie prowadzonej kampanii reklamowej. Dlaczego? Powodów jest kilka.
Ludzie bardzo często kupują oczami. Okładka Twojej książki musi być ciekawa, kontrowersyjna lub przyciągająca wzrok. Bez tego w dzisiejszych czasach trudno cokolwiek sprzedać.

Oprócz tego tytuł Twojej książki musi być w jakiś sposób intrygujący. Bo przecież o wiele chętniej kupiłbyś książkę zatytułowaną "Streetfood – szybko, smacznie, zdrowo", niż "Książka kucharska – Streetfood".
Jak widzisz, na sprzedaż książek ma wpływ naprawdę wiele elementów. Niezależnie od tego, w jaki sposób wydasz swoją książkę, musisz pamiętać, by każdy etap doprowadzić do perfekcji. Tylko wtedy masz pewność, że Twoje dzieło odniesie sukces.

Pomocnymi również artykułami, uzupełniającymi wiedzę tego wpisu mogą być:

Dowiedz się więcej na temat naszego wydawnictwa odwiedzając nas na naszych mediach społecznościowych:

Jeżeli jesteś zainteresowany wydaniem własnej książki lub po prostu interesujesz się tematem self-publishingu zapisz się na nasz newsletter! Otrzymasz raport specjalny, oraz mnóstwo materiałów dotyczących tematyki - Jak wydać książkę i nie tylko. A także informacje na temat promocji dystrybucji i wiele więcej.